Känslor. Man känner så mycket.. Ibland så lite.

Jag känner:
* Glädje, stunden som jag väntat på i åratal är kommen. Flytta ifrån den här lilla lyan till nästan dubbelt så stor. Att flytta från Eslöv --> Göteborg!!  AAAAH :D Komma närmre hem igen till familj, släkt och vännerna ♥ Kommer bli en fantastisk sommar 2013!!
 
* Ledsamhet/Ångest, lämna kollegor som jag trivs med nåt oerhört och nästan umgås mer med än min egen sambo (då det känns som att man jobbar dygnet runt).. Även mina fina flickor jag lärt känna nere i Skånetrakterna. Inte för att vi aldrig kommer ses mer men ändå, känns lite könslosamt såhär när det väl är dags. 
 
* Spänning, inför hur nya jobbet kommer vara samt kollegorna. Avskyr den där känslan att va ny någonstans och känna sig ensam, hoppas de tar emot mig väl =) 
 
* Nyfikenhet, utforska nya området vi skall bo i =) 
 
* Trött, efter allt nattjobb senaste veckan/ plugg/ packning.
 
* Längtan efter att kunna bjuda hem vänner och familj utan krångel eller få höra att det är för krångligt att ta sig dit till den lilla hålan. Man ska ju inte behöva känna att man inte vill bjuda hem nån för att man är rädd för att ingen vill komma. tss. jag är så dum...
Dessutom längtar jag efter att ha cykelavstånd till det mesta. Känns helt galet när jag tänker på det, slippa den där stressen att alltid behöva hålla tiden efter tåg och buss.  Nu kan jag bara trampa på, ska dessutom unna mig en ny cykel när jag väl flyttat upp. en med cykelkorg och pakethållare. det är mina krav.
 
Igår kände jag mig bara nedstämd med massa myrkryp i hela kroppen. hemskt med sånna dagar, tror det är för nattjobbet. fick ingen sömn på hela tisdagen dessutom när jag gått av eftersom jag var på utbildning fram till kl 13. Eller jo jag sov två timmar när jag kom hem men ändå. inte det optimala.
 
idag känner jag mig mycket glad, produktiv dag med tvättning, ytterst lite plugg och en massa packning! Nu är det inte så mkt kvar att packa. Ser ändå inte så mkt ut, vi har ju iofs redan kört tre fulla billass upp till mor och far så klart det blir lite mindre flyttkartonger nu. Skönt det iofs :) Blir ju smidigare på onsdag.
 
Nu ska jag unna mig en drink, finns en slatt kvar i ena flaskan å en flaska mindre att bära är ju ändå något! man får ju göra vad man kan...
 
Lite musik på det och kvällen är perfekt! Ja jag saknar ju sällskapet förstås, men Sven är hemma om några timmar =) får klara mig själv tills dess...
 
Tataa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0