Tvättstugebråk

Jag är så trött på att bo i lägenhet och slåss om till exempel tvättstugan.
 
i förrgår råkade boka tvättid till igår imorse när jag trodde det var idag jag bokat. Så efter jobbet igår gick jag och kolla om det var ledigt på kvällen (17-20). Det var det. Jag gick upp å hämta tvätten och sedan ner för att lägga in tvätten prick 17:00. När jag kommer ner 18:15 för att lägga över i torktumlaren står två äldre damer( äldre och äldre men 65 + kanske) och är helt utom sig bara för att någon tvättar utan att ha bokat in det på tavla och någon har då satt sin bricka på den tvättiden jag tagit (utan att boka). antagligen under tiden min tvätt pågått och påstår sen då att hon bokat sen tidigare. Skriker till mig att det står klart och tydligt att man måste boka, ja det förstår jag säger jag men det var ju tomt å då tänkte jag att jag inte behövde det utan kunde börja tvätta ändå. Hus i helvete blev det å det kom en man också (atagligen en av surkärringarnas) å jag blev verkligen utpekad som om jag hade dödat någon. Kärringjävlarna grät nästan så frustrerade de var och jag bad flera ggr om ursäkt och såklart var det inte meningen att jag skulle sno någons tvättid. (vilket jag troligen inte gjort). Den ena ladyn bor mittemot mig och tvättar typ varje dag för jag ser henne där iaf varje gång vi tvättar och de flesta ggr jag går och bokar så vad gör det då om jag råkade tvätta 1 endaste tvätt. Så jävla otrevliga, de verkligen skällde på mig och detta var katastrof och reglerna måste följas här!!!  JÄVLAR vad frustrerad jag blev!!! Jag tog min blöta jävla tvätt och hängde den i lägenheten istället å bad kärringjäveln att tvätta sin jävla tvätt så att hon skulle bli nöjd.
 
Jag väntar allt på en ursäkt. men de lär väl aldrig komma från den gråtande satmaran. Å skulle jag få det skulle jag snällt be henne köra upp den i röven rent ut sagt. Verkar bara bo otrevliga människor i det här huset, första dagen när vi flyttade in fick vi skäll av en i trappuppgången för att vi hade tagit för mycket plats på avlastningszonen så hon inte kunde ställa sig där för att bära upp 2 matkassar och fick istället ställa sig 5 meter framför och betala 2 kr för parkeringen. så jälva bitter. där stod vi ändå med stort flyttlass. 
 
Häromveckan fick jag och Sven hjälpa vår alkholiserade granne som ramlat och lagt sig i trapphuset, fick hjälpa henne in i sängen. tragiskt. men hon var iaf inte otrevlig. Sen den här ragatan då. Vad har de för problem med yngre människor? typ vi kommer och förstör hela föreningen här. Förväntar de sig att jag skall vara trevlig tillbaka när de bara gnäller? 
 
Mer kärlek till folket. Varför bråka om en sån sak som bokning i tvättstugan? är det verkligen hela världen? Varför ska 3 st urvuxna människor stå å skälla på lilla mig som faktiskt stod där och skämdes för att jag kanske gjort fel och bad massor om ursäkt och att detta aldrig skulle upprepas. Tjänar man då på att fortsätta skälla och typ börja gråta? tvätta imorn för fasiken. ååååh. Jag avskyr sådana människor. Jag har också blivit snuvad på min tvättid nån gång. inte gråter jag för det eller skäller. bokar bara en ny tid. så är det.
 
behövde skriva av mig, det är ett dygn sedan nu men gör mig fortffarande oerhört frustrerad...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0